31 Ekim 2016 Pazartesi

Paşa Lokumu

Merhaba! Çocuklarla mutfağa girmek keyifli oluyor. Onların küçücük ellerinden bir şeyler yemek bana iyi geliyor. Yaz tatilinde, izin günlerinde ve hafta sonları mümkün olduğu kadar daha güzel yemekler yapmaya; yanına da kek, kurabiye gibi tatlı bir şeyler yapmaya özen gösteriyorum.  Yazın fırında pişmeyen, soğuk ve sütlü tatlıları tercih ediyoruz. Hem daha hafif oluyor hem de insanı serinletiyor. Bu yüzden yaz aylarında çocuklarla ilk tercihimiz “paşa lokumu” oluyor. Bu hafta sonu da yapımı kolay ve lezzetli olan paşa lokumunu yaptık minik kuzularımla. Sonrasında bloğumuzda da paylaşmaya karar verdik bu pratik ama lezzetli sütlü tatlı tarifimizi.
            Malzemeler:   1 litre süt
                                   1 su bardağı un
                                   1 su bardağı şeker
                                   1 paket vanilya
                                   1 bardak süt
                                   1 paket kremşanti
                                   Ceviz, damla çikolata
                                   Hindistan cevizi
           Yapılışı: Bir tencerenin içine bir litre süt, un, şeker ve vanilyayı koyuyoruz ve orta ateşte sürekli karıştırıyoruz. Krema kıvamına gelince altını kapatıyoruz ve 2-3 dakika mikserle çırpıyoruz.
Diğer yanda hazırladığımız karışımı dökeceğimiz dikdörtgen borcamı soğuk suyla ıslatıyoruz ve her tarafına hindistancevizi serpiştiriyoruz. Bu işlemi, dökeceğimiz harcın yapışmaması için yapıyoruz. Vakit kaybetmeden karışımı, soğuk suyla ıslatılıp hindistancevizi serpiştirilen borcamın her yerine eşit olacak şekilde döküyoruz.
Oda sıcaklığında bekletiyoruz. Başka bir kapta kremşanti ve sütü mikserle karıştırıyoruz ve soğuyan karışımın üstüne sürüyoruz.
Daha sonra da buzlukta bir saat bekletiyoruz. Buzluktan çıkardığımızda dikdörtgen ya da kare olacak şekilde kesiyoruz. (Ben büyük kareler şeklinde kesiyorum ve 12 tane çıkıyor.)
Her karenin içine dövülmüş ya da kesilmiş ceviz ve çoko damla koyup ikiye katlıyoruz. Böylece rulo görünümü elde etmiş oluyoruz. Tercihe göre ceviz yerine fındık da koyabilirsiniz. Üstünü hindistan cevizi ya da toz antepfıstığıyla süsleyebilirsiniz.

Süsleme kısmı sizin tercihinize ve yaratıcılığınıza göre değişebilir. Ben bazen krema kısmına kakao ekliyorum ya da krem şanti yerine çikolata sosu kullanabiliyorum. Böylece farklı görüntülerde ve tatlarda paşa lokumları hazırlamış oluyorum. Yeni tariflerde buluşmak dileğiyle. Afiyet, bal şeker olsun hepinize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder