27 Ekim 2016 Perşembe

Babam Okulun En Çalışkanı



Çocuklara aldığım kitapları önce kendim okumaya çalışıyorum ama bazen fırsat bulamıyorum. “Babam Okulun En Çalışkanı” kitabında da böyle oldu. İsabetli olmuş; çünkü çocuklar bu kitabı çok hızlı ve severek okudular. Hatta aradan biraz zaman geçince tekrar (ikinci kez) okudular. Bu sefer ben de merak ettim ve kitabı okumak için şartlarımı zorladım. Hakikaten de okuyunca onlara hak verdim.

Kitap, roman türünde ama kitabın iç kapağında kitabın isminin hemen altında  “fen bilimleri 1 canlılar ve hayat” yazıyor. Bu kitap, bir romandan fazlasına sahip. Bir roman kurgusu içinde fen bilimleriyle ilgili bilgileri de çok rahat bulabiliyorsunuz. Böylece bu bilgiler ezber bilgilerden çok, bir olayın içinde geçerek kalıcılığını arttırmış oluyor. Kitabın kahramanı Bertan adında bir çocuk.  Bertan bilgisayara merakı olan, bilgisayar oyunlarını çok seven bir çocuk.  Ancak okulda tembel bir öğrenci. Her şey, Bertan’ın babasının okula gidip oğlunun başarısız olduğunu öğrenmesiyle başlıyor. Bertan’ın en kolay bilgileri bile öğrenemediğini duyan baba (Cem Bey) bu durumu kabullenemiyor. Baba ve oğul arasındaki konuşmanın sonunda ikisinin birbirinin yerine geçmek istemesiyle (senin yerinde olsam hiç sıkılmazdım cümlesiyle) bir gecede her şey değişiyor. Sabah uyandıklarında birbirlerinin bedeninde olduklarını fark ettikleri an, aslında birbirlerini daha iyi anlayacakları bir sürecin de başlangıcı oluyor.

Kitap’ta Bertan’a çok benzeyen bir başka çocuk da Remzi. Remzi’nin babası Kütük Rüstem ve şoförleri Şemsi de olayın başka bir boyutunu oluşturuyor.  Kitabın kurgusunda yer alan bedende yer değiştirme motifi çok sıradan olsa da içinde yer alan fen bilimleriyle ilgili bilgilerin çocukların anlayacağı ve seveceği şekilde kurgulanması yönüyle gayet başarılı. Çocuklar eğlenerek bu bilgileri öğreniyor ve bence kolay kolay da unutmuyor.  Kitapta verilen temel mesaj ise “öğrenebileceğine inanan her birey öğrenebilir” hem de bir bilgi çipine ihtiyaç duymadan.

Kemal ve Cemal, bu kitabın fen bilgisi derslerine katkısının çok büyük olduğunu söylediler. Öğretmenleri sorduğunda birçok şeyi biliyorlarmış bu kitap sayesinde. Çok mutlu oldum. Bir veli, bir öğretmen ve bir anne olarak yazarına teşekkürlerimi sunuyorum. Çocuklar, Toprak Işık’ın diğer kitaplarını da merak ettiklerini söylediler. Çocuklar istekli biz de memnun olduğumuza göre yazarın diğer kitaplarını en kısa zamanda temin edip yorumlarımı sizlerle de buradan paylaşacağım. Haydi kalın sağlıcakla :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder